הצפה לאחר פיצוץ ספרינקלרים במשרדים ועסקים

מנהל לבית ולגן
0

לא אחת אנחנו שומעים בחדשות על משרדים, עסקים וכן בתים אשר מתמודדים עם הצפה מסיבות שונות. בדרך כלל מדובר על הצפה כתוצאה ממי גשם בימי חורף קיצוניים, אך אנחנו מכירים גם מקרים אחרים, למשל, של הצפה כתוצאה מפיצוץ צנרת, הצפה כתוצאה מפיצוץ ספרינקלרים ועוד.

כעת עולה השאלה, כיצד מתמודדים ומתנהגים במקרים של הצפה, מה צריך לעשות, מה אסור לעשות, למי פונים, וכיצד חוזרים אל שגרת החיים במהרה. הדבר חשוב הן כשמדובר בהצפה בבית או בכל מבנה פרטי אחר ובוודאי כשמדובר במשרד או בעסק, אז יש צורך להחזיר את המצב לקדמותו בהקדם על מנת שיהיה ניתן לחזור ולעבוד. כל רגע שהמשרד או העסק לא מתפקדים, זה הפסד כלכלי נטו.

ישנם שורה של כללים כיצד לנהוג במקרה של הצפה, ולפני שנתייחס אליהם, חשוב שנסביר מדוע יש צורך לדעת כיצד להתנהג במצב כזה. לא מדובר רק בעניין של חזרה לשגרת החיים או ניסיון להפחית  בהפסדים כתוצאה מכך של יום עבודה (או מעבר לכך), אלא מדובר גם בעניין של חיים ומוות וגם בהפסדים במספרים יותר גבוהים.

הצפה לאחר פיצוץ ספרינקלרים

אנחנו צריכים לדעת כיצד להתנהג במקרה של הצפה, מאחר והמקום בו היא התבצעה, יכול להיות עמוס במכשירי חשמל, ואם לא נדע כיצד להתנהג אנחנו עלולים לסכן את עצמנו, כמו כן, אנחנו עלולים לגרום להרס של אותם מכשירי חשמל, אם לא נסיט אותם בצורה נכונה מהמקום. בנוסף, אם אנחנו לא נדע כיצד להתנהג, ייתכן מאוד שנחריף את המצב שכן לא נדע שעלינו להתמודד קודם כל עם מקור ההצפה, וכן אנחנו עלולים לגרום נזק למבנה עצמו אם נפעל בצורה לא נכונה בעת ההתמודדות איתה. לכן, בשביל להתמודד עם מקרה כזה, מומלץ להזמין אנשי מקצוע שידעו לטפל בעניין.

ולבצע מספר פעולות ראשוניות א . לנתק את מפסק החשמל הראשי ב. לנתק את מקור המים ולנטרל את ההצפה. ג. להרחיק אנשים שלא יחליקו או יפלו  ד. להזמין את חברת קלין קור שמתמחה בטיפול ושאיבת מים ויבוש המבנה

כיצד מטפלים אנשי מקצוע במקרה של הצפה

בשלב הראשון הם מנסים לאתר את מקור ההצפה בשביל לעצור אותה ולמנוע בכך סיטואציה יותר משמעותית. במידה ומדובר בגורם חיצוני (מי גשמים) אז יש ניסיון לאטום את המקומות מהם נכנסים מים. במקרה כזה מומלץ להזמין אנשי מקצוע בשעת ההפוגה מהגשם. במקרה ומדובר על גורם פנימי (פיצוץ של צנרת או ספרינקלרים) אז סוגרים את הברז הראשי ופותרים את הבעיה שגורמת להצפה.

בשלב השני, מעלים את כל הציוד החשמלי למקומות גבוהים או שמוציאים אותם מהמקום. כמובן שגם דואגים להרחיק אנשים וחיות מחמד.

בשלב השלישי, יש לבצע איטום, לשאוב את המים ולהתמודד עם הקורוזיה, עובש ומפגעים אחרים שעלולים להיווצר כתוצאה מהצפה. כולל יישום של חומרים אנטי בקטריאלים למניעת זיהומים

לאחר גמר השאיבות והוצאת המים מתחילים בהוצאת הלחות מהמבנה והתחלת תהליך הייבוש

על בעל המקום להזמין גם את אנשי חברת הביטוח בשביל שיבדקו את המקום על מנת שיהיה ניתן להגיש תביעה למימוש הפוליסה. בכל מקרה כל התהליך יתבצע אחרי כל החפצים והמכשירים יפונו ואף אחד מבני המקום לא יהיה בסכנה.

למידע נוסף פנו אל המומחים של קלין קור טכנולוגיות