כך תמנעו סתימות בצנרת

מנהל אינסטלטורים
0

סתימות בצנרת עלולות להוות מתרד לא קטן. הצרה הכי גדולה שיכולה להיות היא בכלל לא חוסר יכולת להשתמש בכיור או באסלה, אלא הצפה מתוך גורמים אלה. אין צורך להרחיב ולתאר עד כמה זה לא נעים. לאחר הזמנת אינסטלטור בחיפה למשל, על מנת למנוע מצבים לא נעימים, ימליצו לכם על דרכים למנוע סתימות. רבים מהגורמים לסתימות מבוססות על שימוש לא נכון. כלומר על אפשרות למנוע את המצב. הינה כמה דברים שחשוב לדעת.

אל תזרקו זבל לכיור

לפעמים, כאשר הפח מלא, לחלקינו יש נטייה לזרוק דברים לכיור עד שנזרוק את הפח. לא כדאי לעשות זאת, כך חלק מהדברים יכולים למצוא את עצמם תקועים בתוך הסיפון ולהפוך לגורמים לסתימה, או אפילו גרוע יותר; תקועים בהמשך הצנרת כך שאין ברירה אלא לעשות שימוש בספירלה חשמלית.

אל תזרקו שום דבר לאסלה בדירות מרתף

יחידות דיור אשר ממוקמות במרתף סובלות מבעיה קריטית של ניקוז לא ממש טוב ותשתית ביוב לא אידאלית. לכן בעלי יחידות רבים יכניסו סעיף בחוזה האוסר על זריקת לא רק מגבונים אלא נייר טואלט רגיל שכן זה יכול לגרום לסתימות. יש בעלי דירות שלא אכפת להם. אבל אם אתם לא רוצים להגיע למצב של הזמנת אינסטלטור בחיפה כל שני וחמישי, הקפידו להשתמש בפח. כן זה לא נעים, אבל סתימה באסלה היא מצב הרבה יותר "לא נעים" ואף יכול להיות יקר.

נקו את הסיפון מידי פעם

אחת לכמה חודשים כדאי לפתוח את הסיפון ולראות שלא מצטברים בו כל מיני גורמים. מקמו דלי מתחת לסיפון. כדאי לעשות זאת בכל מקום בו יש כיור. אם אתם מרגישים שהמים מצטברים יותר מידי בכיור לאחרונה, עשו זאת אבל קודם לכן השתמשו בפומפה. כך יהיה באפשרותכם למנוע מצב של סתימה חמור שמצריכה הזמנת איסטלטור. כמו כן, אפשר להזרים מים רותחים לכיור, זה יכול להמיס את גורם הסתימה ולסלק אותו מהסיפון או מהצנרת שאין אליה גישה בכלל.

טיפ: כדי לצנוע הסבת נזק, כדאי להתייעץ אם אינסטלטור לפני ביצוע הפעולה. רבים מהם ישמחו לתת לכם עצה ללא עלות.