כל ההבדלים בין אדריכלים למעצבי פנים

מנהל לבית ולגן
0

כשאנחנו בוחרים לתכנן מבנה מסוים, בין אם זה מבנה פרטי, מסחרי או אחר, אנחנו נוהגים לשכור את שירותיהם של אדריכל וכן של מעצב פנים. יש מקרים בהם נשכור איש מקצוע שמתעסק בשני התחומים, אך יש מקרים בהם נידרש לשכור שני אנשים מקצוע שונים, כל אחד מתחום אחר.

כאן עולה שאלה, אשר לא מעט אנשים שואלים את עצמם והיא מה ההבדל בין אדריכלים למעצבי פנים. לא פעם יש טשטוש בין התחומים ולא ברור מה ההבדל ביניהם. מצד אחד אנחנו יכולים למצוא מעצבי פנים מומלצים שעובדים על עיצוב של שורה ארוכה של מבנים וחללים, ומצד שני אדריכלים אשר אחראים על תכנון המבנים, ועולה תהייה האם אותו גורם מקצועי לא יכול לעשות את שניהם גם יחד, ואכן יש חובה להזמין איש מקצוע לכל עניין.

חשוב להדגיש כאן נקודה משמעותית, אנחנו יכולים למצוא לא מעט מעצבי פנים מומלצים, איתם אנחנו יכולים לעבוד בלי קשר לשאלה אם בחרנו לעבוד עם אדריכל או לא. יש מקרים בהם נעדיף לתכנן בעצמנו את המבנה או לכאורה, אנחנו נרכוש את המבנה כפי שהוא ואז נשכור מעצב פנים בשביל שיעצב אותו כפי שאנחנו רוצים.

בחלק הבא אנחנו נציג את ההבדלים בין אדריכלים למעצבי פנים, על מנת שיהיה ניתן להבין, מתי אנחנו שוכרים את אלה ומתי את אלה.

ההבדלים בין מעצבי פנים לאדריכלים

ברמה הבסיסית אפשר לומר שאדריכל אחראי על כל תהליך התכנון של המבנה, כולל מערכות חשמל, אינסטלציה, בנייה ושבירת קירות. אדריכל גם אחראי, מתוקף תפקידו, להפיק עבורנו את כל האישורים הנדרשים על מנת שנוכל להשתמש במבנה כחוק.

מעצב פנים לעומת זאת, אחרי על כל תהליך העיצוב, כלומר, כיצד אנחנו נרצה שהמבנה ייראה מבפנים אחרי שאנחנו בונים או משפצים אותו. למשל, איזה שיש נדביק בחדר אמבטיה או במטבח, אילו דלתות פנים נתקין בחדרים, איזה גופי תאורה נרכיב בכל חדר, ואיזה ריהוט יכול להשתלב. מעצב פנים לא יכול להתעסק במעטפת של המבנה ולא בתשתיות הפנימיות שלו.

ההבדל בין אדריכל למעצב פנים, בא לידי ביטוי לא רק באופן פרקטי, בעצם העבודה וכן בסכמות ובאחריות להשיג אישורים למבנה, אלא הם נובעים גם מרמת ההשכלה. אדריכל לומד 4 שנים לקבלת תואר בתחום, כשבישראל יש פקולטות לאדריכלות אך ורק באוניברסיטאות. לעומת זאת מעצב פנים, יכול להסתפק בקורס בסיסי בסופו הוא יקבל תעודה שמאפשרת לו לעסוק בתחום. מן הסתם, מעצבי פנים מומלצים למדו את התחום יותר מאשר בקורס בודד אחד.

לפני סיום חשוב להדגיש, לא בכל מצב אנחנו צריכים לשכור מעצב פנים, אנחנו יכולים לעשות זאת בעצמנו, לעומת זאת, בכל מבנה חדש שמוקם, יש צורך לעבוד עם אדריכלים על מנת לקבל אישור, בסופו של דבר להשתמש במבנה.