כל מה שחשוב לדעת על נעל כבל

מנהל חשמלאים
0

נעל כבל הוא פריט אשר משמש לנעילה של כבלים חשמליים. הציבור הרחב מן הסתם לא זקוק לנעלי כבל, וקרוב לוודאי שרוב בני האדם כלל לא נתקלו במושג זה, אבל לאנשי מקצוע הוא כמובן פריט חיוני ונחוץ במגוון רחב של מצבים.

הסוגים השונים של נעלי כבל

בהתאם לשימושים הרבים, ישנו מבחר רחב של סוגים של נעלי כבל. דוגמה אחת היא נעלי כבל מאלומיניום, דוגמה שנייה היא נעלי כבל מנחושת, עוד אופציה מבוקשת היא נעלי כבל אלומיניום מובדל שמתאימים לחיבור ישיר לנחושת, קטגוריה אחרת היא נעלי כבל אלומיניום סקטוריאלי (מצופים בבדיל או ללא ציפוי זה), במקרים שבהם נדרשת זווית תוכלו לבחור בנעלי כבל נחושת מובדל עם זווית של 90 מעלות או לחילופין עם זווית של 45 מעלות, ישנם גם נעלי כבל נחושת מובדל עם צמד חורים או נעל כבל עם ברגים נגזרים, ועוד סוג שכדאי להיות מודעים לקיומו הוא נעלי כבל משוננים (עם חיבורים לחוט שזור נחושת ואלומיניום באמצעות ברגים).

נעל כבל לניתוקים חוזרים

סוג נוסף של מוצר הוא נעל כבל שמספק מענה לניתוקים שחוזרים על עצמם. סוג זה נקרא נעלי כבל Disconnect והם כוללים בידוד ניילון איכותי או לחילופין בידוד ויניל (ישנם גם נעלי כבל מסוג זה ללא בידוד).

הנחיות לשימוש

עבור נעלי כבל שעשויות מאלומיניום נדרש שימוש בטבעי לחיצה שמצופים אבץ אלקטרוליטי וצבעם לבן. ללחיצת נעלי כבל עשויי נחושת נדרש שימוש בטבעים שצבעם חום-שחור. כשמדובר על מכשיר לחיצה הידראולי, אין הבדל בין הטבעים שנעזרים בהם לטובת לחיצת נעלי כבל מאלומיניום או לטובת לחיצת נעלי כבל מנחושת.

תהליך ההרכבה כולל 4 שלבים:

א. מנקים את קצה הכבל עם מברשת פלדה כדי להסיר ממנו חמצון ולכלוכים.

ב. מכניסים את הקצה של הכבל אל שרוול הלחיצה, עד לקצה.

ג. לפני שלוחצים מוודאים שקוד טבע הלחיצה מתאים לקוד המסומן על נעלי הכבל.

ד. הלחיצה הראשונה מתבצעת מפנים השרוול אל החוץ. מספר הלחיצות מופיע על גבי השרוול, וחשוב להקפיד על כך.

להסברים נוספים צרו קשר עם המשווק או היצרן.