בעולם המסחר, מיתוג הוא שם המשחק ולכן כל עסק המעוניין לקדם את פעילותו העסקית זקוק לחברת מיתוג אשר תבין לעומק את האג'נדה שלו ותתרגם זאת לשפה מיתוגית.
חברת מיתוג
המטרה של כל עסק היא ליצור מכירות שגוררת הכנסות. כדי להגיע לכך יש לתכנן היטב את המהלכים ולהניע זאת באמצעות האסטרטגיה המתאימה ביותר לכל סוג של עסק. עסקי מזון יש למתג באופן מסוים שהוא שונה בתכלית מעסקי מתכת או מעסק שעיקר פעילותו הוא בתחום שירות המחשבים וכו'.
כדי שהלקוחות הפוטנציאלים יזהו את המוצר באופן מידי יוצרת חברת מיתוג שפה מיתוגית הנעה כחוט השני בכל מוצרי החברה. אם מדובר בחברה יצרנית, כל האריזות יתוכננו בדרך זו ויכללו את הצבעים הספציפיים שנבחרו, את הלוגו ואת הקישוטים הייחודיים. המטרה היא שהלקוח יבחין כבר מרחוק שמדובר במוצר של חברה שהוא נוהג לרכוש את מוצריה וזאת במקרים רבים עוד לפני שהוא ראה את שם החברה או את הלוגו המוכר שלה.
בחירת שפה עיצובית
חברת מיתוג מבצעת סיעור מוחות באמצעות צוותיה המקצועיים העוסקים בגרפיקה, בעיצוב מוצר במחקר ועוד וזאת כדי לגבש החלטה על השפה העיצובית המתאימה לכל לקוח בהתאם לנישה בה הוא פועל.
קיים הבדל מהותי בתכנון שמבצעת חברת מיתוג בין חברות העוסקות לדוגמה בייצור חטיפים הנראים בכל מקום מול חברת היי טק הפונה בעיקר לגורמים ספציפיים ברחבי העולם.
הנראות שעליה מתקבלת החלטה מייצגת את החברה בכל מקום שבו היא נמצאת, אם זה ברשתות השיווק, בכנסים ברחבי העולם או לאורך פס הייצור במפעלים יצרניים.
ריענון שפה עיצובית
חברות וותיקות מרעננות אחת לכמה שנים את השפה העיצובית שלהם כדי ליישר קו עם החברות המובילות מהלכים משמעותיים במשק בשפה חדשנית המתאימה למציאות הנוכחית. הישארות מאחור מגדירה חברה כעסק שאינו בעל מעוף ודורך במקום. זו הסיבה שרבים מהם שוכרים את שירותיה של חברת מיתוג כדי שעובדיה ירעננו את השפה יוסיפו נופך עיצובי המעביר מסר על איכותו של המוצר, טיבו המעולה, התכונות יוצאות הדופן שלו וכל מסר נוסף שחשוב להעביר לקהל.
תפקידה של חברת מיתוג בהחדרת מותג חדש או ותיק לשוק הוא מהותי ביותר ולכן מדובר בצעד מומלץ שיסלול את דרכו של כל עסק לשגשוג.