איזו הכשרה צריך פורץ מנעולים?

מנהל דלתות
0

תחום המנעולנות – עבודה ששווה לעסוק בה

עבודתם של מנעולנים היא עבודה חשובה ביותר, אשר מאפשרת לסייע לאנשים הנמצאים במצבים לא נעימים – למשל אנשים שנתקעו מחוץ לדלת ביתם, אנשים שאיבדו את המפתחות לרכבם ועוד. עבודה כמנעולן היא ללא ספק עבודה מרתקת, שמשלבת בין טכניקה רבה, ידיים טובות, יכולת חשיבה מחוץ לקופסה ועבודה עם אנשים. מדובר בתחום בו כמעט תמיד יש ביקוש לעובדים נוספים ולכן יוצא שמשתלם מאוד לעסוק בו. אולם, לא כל אחד יכול לעבוד כפורץ מנעולים. עבודה בתחום זה מצריכה הכשרה מיוחדת, שבסופה תינתן תעודת מנעולן מוסמך הכוללת גם אישור לעסוק בתחום ממשטרת ישראל. חשוב לדעת שעל מנת לעבור את ההכשרה בפריצת מנעולים יש דרישות מקדימות, כמו הוכחות שאין רקע פלילי וניסיון בעבודות טכניות אחרות.

כל מה שצריך לדעת לגבי הכשרתם של פורצי מנעולים

יש מספר שאלות נפוצות שאנשים בדרך כלל שואלים לגבי ההכשרה של פורץ מנעולים:

  • מה כוללת ההכשרה? – ההכשרה מתבצעת בקורסים מיוחדים שאושרו על ידי אגודת המנעולנים הישראלים. היא כוללת רכישת ידע תיאורטי, טכני ומקצועי בכל תחומי המנעולנות. בקורסים עוברים תכנים הקשורים לפריצת דלתות של בתים, פריצת דלתות משוריינות, פריצת כספות ועוד. ההכשרה אינה רק עיונית אלא גם מעשית, כאשר החניכים מחויבים לבצע הכשרה מעשית במשך כמות שעות מסוימת. ההכשרה אינה רק בפן המקצועי אלא גם בפן המשפטי, כיוון שפריצת מנעולים לעתים מעלה דילמות משפטיות לא פשוטות, הקשורות בפלילים, בהגנת הפרטיות ועוד.
  • כמה זמן זה לוקח? – למרבה המזל, הקורסים הקיימים בארץ מתנהלים במגוון רחב של תצורות. במידה ולוקחים קורס ערב שאורך מספר שעות בלבד, ההכשרה יכולה להיות ארוחה ולקחת כארבעה עד חמישה חודשים, אך היא תתאים לאלו שרוצים לעבוד במהלך הקורס. לעומת זאת, קורס במתכונת מהירה, שמתבצע בכל יום למשך כחצי יום, יכול לארוך כחודש וחצי עד חודשיים.
  • מה מקבלים בסוף ההכשרה? – על מנת להיות פורץ מנעולים מוסמך, בסוף ההכשרה עוברים מבחנים מסמיכים מיוחדים אשר מקיפים את כל החומר הנלמד. לאחר מעבר המבחנים בהצלחה, מקבלים תעודה המאשרת לעסוק בתחום. התעודה מתואמת יחד עם משטרת ישראל והיא תקפה לעבודה מהרגע שמקבלים אותה.

איפה עובדים בסוף ההכשרה?

ההכשרה של פורצי המנעולים מעניקה לאדם שקיבל את התעודה יכולת לעבוד בכל מקום בתחום המנעולנות. רוב האנשים בוחרים לעבוד בחברות מנעולנות פרטיות. בדרך כלל, אנשים שזה הרגע סיימו את הקורס יסייעו למנעולנים ותיקים בשוק הפרטי בעבודתם, עד לצבירת ניסיון מספיק. העבודה הזו מתאימה מאוד לפתיחת עסק עצמאי ולא רק בעבודה כשכירים. מעבר לכך, ישנם מקומות עבודה אשר זקוקים לאנשי לוגיסטיקה, ביניהם פורצי מנעולים, שיעבדו בהם באופן קבוע בתנאים מצוינים. ניתן גם לעבור השתלמויות נוספות ולהתקדם למנעולנות מתקדמת ולמנעולנות רכב. כך או כך – מדובר במקצוע מעניין ומשתלם.