חלופה לעץ – פרגולות אלומיניום

מנהל לבית ולגן
0

התרגלנו להתייחס אל המונח "פרגולה" כאל קונסטרוקציה עשויה עץ, אך לצד העובדה שהמראה הכללי דומה והצורך ברור לכל, מעניין לבחון חלופה מאוד דומיננטית, מעניין להכיר שגם יש פרגולות מאלומיניום, וזאת כי מדובר בחומר שמציע מגוון  יתרונות, בכול הנוגע למיקום ובכול הנוגע לנראות שמאפשרת משחק מגוון.

תכונות האלומיניום

אם נעצור מעוט וניזכר מהם יתרונות האלומיניום, נציין שמדובר במתכת מאוד קלה ומדובר במתכת שבקלות יתרה יכולה להתגבש ולהתחשל. עם זאת, מתכת זו מאוד קשה ואינה נוטה להתפורר, למרות שהיא כן רכה. כמו כן, מתכת זו ידועה כבעלת ברק – בזכות השכבה החיצונית. לאור מערך התכונות שצוינו, ניתן להבין מדוע בוחרים בה כתחליף ראוי לחומריות העץ (בכול הנוגע לטריטוריית הפרגולה), ומדוע ניתן למצוא כיום מגוון נרחב של תצורות וקונסטרוקציות של פרגולות אלומיניום.

משחק עיצובי

העובדה שפרגולה מאלומיניום מאוד קלה ומאגדת בתוכה מגוון יתרונות ואף העובדה שניתן לשחק עם התצורה, מובילה אותנו לעידן חדש של פרגולות שהן הרבה יותר מעניינות מבחינה צורנית. מכאן שניתן למצוא פרגולות אלומיניום אשר נתלות מחזית הקיר ללא קונסטרוקציה, שיוצאות מכיוון הרצפה (ובכך מעניקות תחושה של אווריריות ומענה פרקטי עבור מגוון מיקומים קטנים), ניתן למצוא פרגולות מאלומיניום אשר מסתמכות על קשתות ואפילו ניתן למצוא פרגולות אלומיניום דמוי עץ.

שמירה על שפה אחידה

ציינו משחק עיצובי ועל כן נרחיב ונציין שממש כפי שאנשים משקיעים מחשבה בבחירת ריהוט הגן, כך גם אנשים משקיעים מחשבה בבחירת ההתאמה של הפרגולה לכלל עיצוב הבית והגינה. אי לכך לצד העובדה שעבור בית בסגנון כפרי נוטים לבחור פרגולות מעץ, נחדד ונציין שאין זה הכרחי, וזאת כי גם פרגולות מאלומיניום עשויות גם הן להתאים לקטגוריה הכפרית, ולו כי שוקלים להוסיף צמחייה מטפסת, לשחק עם הצבעים, או אפילו להוסיף בד מתאים, כך שניתן לשמור על שפה אחידה – גם כאשר המטרה הינה מראה כפרי.

תחזוקה? מיותר!

אין לשכוח שפרגולה מקומה בחוץ, הן בימי החורף כאשר גשמי ברכה ניתכים והן בימי הקיץ כאשר השמש חמה וישירה. אי לכך לצד מגוון עיבודים שהעץ עובר ושמאפשרים שהתחזוקה תתבצע רק כל כמה שנים, הרי שפרגולה מאלומיניום מעלה את הרמה, וזאת כי מדובר בחומר מאוד עמיד ושאינו מחליד, כך שניתן לשכוח מהמונח המרתיע "תחזוקה", אלא יש לבחור פעם אחת בפרגולה איכותית מבית עסק רציני וליהנות מהתוצאה ללא שום השקעה משלימה.

טיפ עיצובי

לסיום נציין טיפ עיצובי, יש להתאים את ריהוט הגינה בהתאם לסוג הפרגולה שנבחרה, ולו על מנת לשמור בשנית על שפה אחידה. אי לכך אם בחרתם בפרגולה מעץ, יש לבחור ריהוט תואם ואם בחרתם פרגולה מאלומיניום, יש לחפש אחר ריהוט גינה ממתכת קלה, כך שכל עוד מדובר באלומיניום, תוכלו ליהנות הן מהריהוט והן מהפרגולה לאורך זמן וללא תחזוקה.