מורה פרטי למתמטיקה – באיזה שלב נכון לפנות למורה פרטי?

מנהל לבית ולגן
0

אין ספק, אחד המקצועות הקשים ביותר עבור כל תלמיד כמעט, היא מתמטיקה. זה מתחיל כבר בשלב מאוד מוקדם, יש ילדים שכבר בכיתות נמוכות מסתבכים עם המספרים והמשוואות השונות, מן הסתם, עם הזמן, ככל שמטפסים בכיתות, רמת הקושי עולה, מה שמוביל בסופו של דבר לבעיה מצטברת, הרי אם הבסיס לא טוב, אז גם כל מה שבונים מעליו, לא יהיה טוב.

הרבה הורים נוהגים לפנות אל מורה פרטי למתמטיקה בשלב זה, כלומר אחרי שהבסיס כבר נבנה, מתוך כוונה שהוא יחזיר את הילד שלהם למסלול הנכון ויאפשר לו להבין את החומר ולקבל ציונים טובים. יש הורים (וילדים) שיודעים לזהות את הבעיה כבר בתחילתה, ובכך הם מונעים מצב שהיא מתעצמת, אך יש הורים שלא מתייחסים לבעיה או לא שמים לב אליה, ורק בשלב מאוחר יותר הם שוכרים את שירותיו של מורה פרטי, זה יכול להיות מאוד בעייתי מבחינתם.

כעת עולה השאלה, מתי שוכרים מורה פרטי למתמטיקה, באיזה שלב נכון יהיה להפנות את הילד למורה ולא להתעקש איתו לנסות לבד עד שיצליח או להסתפק בשיעורים בכיתה. כאן צריך לשים לב לנקודה מאוד חשובה, יש הבדל בין שיעורים בכיתה לשיעורים אצל מורה פרטי. השיעורים בכיתה נועדו ללמד את הילד את החומר, המורה מתקדמת על פי תוכנית לימודים ברורה, קצב התקדמות הכיתה כולה יקבע את קצב ההתקדמות של תוכנית הלימודים על פי המורה.

לעומת זאת, מורה פרטי למתמטיקה עובד עם הילד באופן פרטני, מסביר לו את החומר שהוא לומד מתוך כוונה שהוא יבין אותו לעומק וידע כיצד להשיב על השאלות בכיתה וכן כיצד לעשות שיעורי בית.

מתי שוכרים מורה פרטי למתמטיקה

קיימות שתי המלצות עיקריות בתחום. הראשונה, כבר בשלב הראשוני בו הילד נתקל בבעיה, מוטב לפנות אל מורה פרטי. הכוונה לא אם הוא מתקשה לענות על שאלה מסוימת, אלא אם חומר מסוים שנלמד בכיתה לא ברור לו. מאחר ובמתמטיקה חומר מסוים, מהווה בסיס לחומר אחר. מדובר בבניין, ואם קומה אחת לא בנויה כמו שצריך, גם הקומה השנייה לא תיבנה כראוי.

המלצה שנייה היא, להיעזר במורה פרטי למתמטיקה כאשר הילד חש חוסר ביטחון. זה לא אומר בהכרח שהוא לא מבין את החומר אלא שהוא צריך חיזוקים. לעיתים הוא מבין ויודע את התשובה, אך מפחד או חשש, הוא יענה לא נכון על השאלות. מורה פרטי יכול לעזור לו, לתת לו כלים דרכם הוא יבין כיצד לבדוק את עצמו.

מי שמבין את החומר ויודע אותו, יכול להיעזר במורה פרטי למתמטיקה לפני מבחנים, למשל מבחני בגרות. אז הוא יוכל לבחון עד כמה באמת הוא יודע את החומר, ואז יהיה לו קל יותר לגשת למבחן בביטחון מלא.