מחיצות זכוכית – מהתקרה עד הרצפה | קירות זכוכית

מנהל דלתות
0

מחיצות זכוכית, או בשמן המוכר קירות זכוכית הפכו בשנים האחרונות לנפוצים מאוד, במיוחד בקרב בעלי משרדים.  למחיצות הזכוכית יתרונות רבים ביניהם היכולת להפוך את החלל לנאה, מעוצב ומואר יותר. שילוב מחיצות זכוכית בעיצוב הבית או המשרד מקנה לחלל הפנים מראה מודרני, מתוחכם ומתקדם. מחיצות זכוכית מספקות מרחב ותאורה לחללים של משרדים או מעברים קטנים, יוצרות אווירה חיובית המועילה לפרודוקטיביות של העובדים ומעצבות באופן אלגנטי את שטח הפנים של המשרד. כל המידע על מחיצות זכוכית למשרדים נמצא כאן! תפקידן, סוגיהן וכמובן יתרונותיהן של מחיצות הזכוכית.

ייעודן של מחיצות זכוכית במשרד
ישנם חומרים רבים שמהם בונים מחיצות בחללי פנים של משרדים כגון עץ או גבס; מחיצות אלו אינן מאפשרות מעבר אור ויכולת תקשורת בין העובדים שלרוב נדרשת במהלך העבודה. מחיצות הזכוכית הן תחליף נהדר לקוביות המשרדיות הוותיקות שתפסו אחוז נכבד משטח המשרד. הזכוכית הופכת את חלל המשרד לגדול ותקשורתי יותר, מאפשרת חדירת אור ויוצרת אווירה שבאופן מוכח משפרת את יעילות  העבודה במקום. בזכות עלותן הזולה יחסית והקלות בה ניתן להתקין ולהסיר אותן, זוכות מחיצות הזכוכית לפופולריות רבה בקרב מעצבי פנים של משרדים ברחבי העולם.

היתרונות החשובים של מחיצות הזכוכית למשרדים

שקיפות – מחיצות זכוכית פותחות את חלל המשרד כך שמתאפשרת כניסה של תאורה טבעית או מלאכותית פנימה המספקת תאורה אפילו לחללים של מסדרונות צרים.
עמידות – הלוחות מהם עשויות מחיצות הזכוכית חזקים ועמידים והם אינם דורשים תחזוקה מיוחדת. סוגי הזכוכית התקנית המתאימה למשרדים הם זכוכית מחוסמת או רבודה – סוגים אלה ממזערים פגיעות במקרי שבר.

עיצוב – מחיצות זכוכית אלגנטיות ונעימות יותר לעין מאשר מחיצות מחומרים גסים יותר כגון עץ ומתכת. הן דקות ומאפשרות לעצב מחדש כמעט כל גודל של חלל.

מחיצות זכוכית | קירות זכוכית – סוגים

קיימים בשוק שני סוגים של מחיצות זכוכית למשרדים –

  1. מחיצות שקופות (או אטומות בחלקן) – מותקנות מהרצפה עד לתקרה.  המחיצות האלו, או בשמן הנוסף קירות זכוכית כוללות דגמי  All glasss (זכוכית בלבד, ללא מסגרת), מחיצות קבועות, מחיצות אקרודיון וקירות מחיצה עם דלתות.
  2. הסוג השני של מחיצות זכוכית הוא מחיצות חלקיות המיוצרות מזכוכית עבה יחסית עם מסגרת אלומיניום גלויה. אותן מחיצות חוצצות רק בחלקו התחתון של החלל המשרדי, על מנת לאפשר תקשורת בין אזורי המשרד. אלו הן מחיצות שמשמשות תחליף מעוצב לדגמים הישנים של מחיצות העץ או קוביות הגבס המשרדיות שהזכרנו קודם, שחסמו את טווח הראייה של שטח המשרד.

עוד קצת מידע על מחיצות זכוכית

את מחיצות הזכוכית מומלץ לבחור בהתאם למבנה המשרד ולצרכים הפרקטיים אותם היא אמורה למלא, קרי הפרדת חלל הפנים. בכדי להתאים את מחיצת הזכוכית לחלל המשרד יש למדוד את גובה ורוחב המקום שתמלא מחיצת הזכוכית וכמובכן יש לבחור זכוכית בעובי המתאים (אם מתוך האפשרויות המודולריות או בבחירה אישית); לפני בחירת מקום ההתקנה יש לבדוק את מבנה הרצפה והתקרה ואת מערכות הבניין העוברות במקום, שמא יפגעו חלילה בעת התקנת מחיצות הזכוכית. אין לשכוח לבדוק היטב את אופן הצבת המחיצה מול מקור אור, מלאכותי או טבעי, על מנת למנוע הסתנוורות בעת העבודה. במקרים שבהם חיוני למקם את המחיצה במיקום מסנוור – אנו ממליצים לבחור בזכוכית רפלקטיבית (מחזירת אור).