משיכת כספי פנסיה – כיצד לעשות את זה נכון

מנהל כללי
0

מדי חודש אנחנו מפרישים, בין אם זה באופן עצמאי ובין דרך מקום העבודה ביחד עם המעסיק, אחוז מסוים מהמשכורת לחשבון הפנסיה שלנו. חשבון זה אמור לשמש אותנו ביום בו נפסיק לעבוד ונצא לפנסיה. למעשה, זה הכסף שאמור לפרנס אותנו כאשר לא נהנה יותר ממשכורת קבועה.

השאלה היא, כיצד מתבצעת משיכת כספי פנסיה, מתי אנחנו אמורים לעשות את זה, וכיצד עושים את זה בצורה נכונה. לפני שאנחנו נסביר את הנקודות הנ"ל, חשוב להדגיש כאן נקודה ספציפית והיא, הכסף הזה הוא מאוד חשוב עבורנו, אנחנו מפקידים אותו כשיש לנו עבודה עם משכורת קבועה, כשאנחנו צעירים, יותר או פחות, וכשעדיין יש לנו יכולת להתפרנס בכוחות עצמנו. הוא מיועד לשימוש לתקופה בה לא תהיה לנו אפשרות להתפרנס ולא יהיו הרבה או בכלל מקורות הכנסה. לכן, אנחנו צריכים להתייחס אליו בצורה רצינית מאוד.

איך צריך להתנהג עם כספי פנסיה

בעיקרון, כספי פנסיה, כפי שציינו, אמורים לשמש אותנו בגיל פרישה. העניין הוא, שאנחנו יכולים למשוך אותו גם לפני כן. עם זאת, המדינה מטילה תנאים לכך, בין היתר, היא קובעת שעלינו לשלם מס מאוד משמעותי על הכסף, אם אנחנו מוצאים אותו לפני הזמן, מס בסך 35 אחוז, זאת בשביל להרתיע חוסכים מלמשוך אותו לפני הזמן.

יש מצבים שאנחנו יכולים לחסוך אותו לפני הזמן, אך כאמור עדיף לא לגעת בכסף ולחכות לגיל הפנסיה בשביל זה. ברגע שאנחנו מסיימים לעבוד, קרי יוצאים לפנסיה, אז אנחנו יכולים לפנות אל הקרן ולבקש ממנה למשוך את הכסף, בין אם זה כקצבה חודשית קבועה, שתחליף למעשה את המשכורת שהיינו רגילים לקבל, ובין אם זה בתשלום חד פעמי של כל הסכום. בעיקרון, עדיף לקבל את הכסף כקצבה בשביל שלא תהיה לנו אפשרות לבזבז את כל הכסף בבת אחת.

המצבים בהם אנחנו יכולים למשוך כספים לפני שסיימנו לעבוד הם, אם מדובר על כספים של מעסיק שסיימנו לעבוד אצלו או אם הגענו לגיל שישים ואנחנו עדיין עובדים. צריך לומר, אם יצאנו לפנסיה מוקדמת, אנחנו יכולים לבחור האם למשוך את הכסף או לחכות לגיל הפנסיה הרשמי שלנו.

בכל מקרה, מוטב לחשוב על אופציה חלופית למשיכת הכסף מהקרן, למשל, דרך קבלת הלוואה או כל אפשרות אחרת שתאפשר לנו לכלכל את עצמנו, מבלי שניגע בכסף שמצטבר בפנסיה, אותה נמשוך כאמור כשיהיה לנו צורך בכספים אלו.