תכנון ועיצוב פנים – איך להגיע לדירת החלומות ?

מנהל לבית ולגן
0

בשעה טובה אתם מתכננים להתחיל לעבוד על תכנון ועיצוב דירת החלומות שלכם עליה התחלתם לחלום מזמן ועתה סוף סוף הבשילו התנאים והגיעה השעה. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לבחור אדריכל ומעצב פנים. לפני כן עליכם להבין מה הם ההבדלים ביניהם ומה מספק כל אחד ואולי אף יהיה חכם ונבון מצידכם, לבחון אפשרות לשלב את שני המקצעות ביחד.

במי כדאי לבחור ?

בין אם אתם מתכננים שיפוץ דירה,תוספת בניה, עיצוב משרד או מסעדה ואולי אפילו תכנון מבנה ציבורי , כדאי ומומלץ לבחור באדריכל ומעצב פנים אשר איתם העבודה תהיה משותפת ונעימה, תוך קשב ויצירתיות מצידו, יחד עם ירידה לפרטים הקטנים כמו, צבעים, חמרים, והעיקר, התחשבות בצרכים המיוחדים  שלכם ובטעמכם כמובן.

מהם אדריכלות ועיצוב פנים ?

אדריכלות היא סוג של אמנות, היא שילוב של תכנון אדריכלי של חלל המבנה והתאמת המבנה עם עיצוב הפנים שלו ועם עיצוב החוץ שלו, ותוך התייחסות לסביבה הפיזית שלו החל מן הפנים ועד הגינה שבחוץ. בנוסף לכל אלה ובעיקר אין להתעלם מהצרכים, המשאלות והחלומות של הדיירים העתידיים, כאשר מכל אלה, צומח הקו של תכנון ועיצוב פנים הבית הייחודי שלכם ושל המבנה כולו.

תכנון ועיצוב פנים הינו בעצם חלק מהתכנון האדריכלי של המבנה, הוא לא נפרד ומגיע מאוחר יותר אלא חלק אינטגראלי, וחשוב להתייחס אליו בהתאם. התכנון האדריכלי הוא בעצם גם תכנון ועיצוב פנים הבית, מאחר ותמיד בעת התכנון ישנה התייחסות לחלל שהוא בעל נפח , בעל גודל ,בעל צבע וצורה ובעל כניסות של אור,  ולכן התכנון האדריכלי כולל בתוכו גם את תכנון ועיצוב פנים הבית.

האם אפשר לחבר אדריכלות עם עיצוב ?

בעצם כולנו חושבים בטעות שאדריכלות היא החלק הארי הראשוני, והחשוב יותר מעיצוב הפנים, ולכן טעות ארוכת שנים הביאה לכך שהדרך המקובלת על רבים היא לקחת קודם כל אדריכל ורק לאחר מכן להתפנות להתעסק עם עיצוב הפנים, מכיוון שהוא פחות משמעותי לאדריכלים.

אם נקדיש לכך רגע של מחשבה, נגיע למסקנה שבעצם פנים המבנה הוא העיקר, זהו החלל בו אנו מתגוררים והוא זה שישרת אותנו וינעים את שהותנו בו בכל עת, ולאו דווקא המראה החיצוני של הקירות והמבנה. עיצוב הפנים של המבנה והתאמתו לדייריו הוא הדבר העיקרי והחשוב ולב העניין. נכון יותר לומר שעיצוב הפנים ותכנון החוץ של המבנה צריכים להילקח בחשבון כמכלול אחד ובהתאם מומלץ וכדאי לשקול לקחת אדריכל שהוא גם מעצב פנים.

לפרטים נוספים מומלץ לבקר באתר: https://www.cigale.co.il/